І Н Ф О Р М А Ц І Я про пленум Одеського обкому профспілки працівників державних установ України Печать

5 вересня 2017 року відбувся черговий пленум Одеського обласного комітету профспілки  працівників державних установ України.

Пленум розглянув питання «Про стан соціально-економічного захисту членів профспілки у ході проведення адміністративно-територіальної  реформи в області». З доповіддю виступила голова обласної організації профспілки Урбан Лариса Миколаївна.  В роботі пленуму прийняв участь та виступив голова  Федерації Профспілок Області Буратинський В’ячеслав Васильович.

У доповіді та  виступах членів обкому профспілки  наголошувалось, що захист  соціально-економічних прав членів профспілки, дотримання  норм міжнародного і національного законодавства та принципів соціальної справедливості, боротьба за гідну оплату праці – є пріоритетними і невідкладними  напрямками діяльності  профспілки на всіх рівнях.

Необхідно направляти зусилля  на співпрацю з органами  державної влади та органами місцевого самоврядування. 

Акцентувалась у виступах  увага на розвиток соціального  діалогу на всіх рівнях та  рівні первинки шляхом  участі  представників  профспілки в роботі  комісій, колегій громадських радах, семінарах для упередження негативних процесів під час створення об’єднаних територіальних громад. Профспілковий актив області  має докласти  зусилля щодо  збереження  галузевого принципу профспілкових  організацій в ОТГ. Надавати практичну допомогу у вирішенні питань соціально-економічного розвитку територій і захисту прав та інтересів людини праці.

У своєму виступи голова  Ананьївського  районного комітету профспілки Крижан Валерій Іванович  відмітив активну позицію  ЦК профспілки працівників державних установ  при прийнятті  Закону «Про державну службу», завдяки якій члени  профкому райдержадміністрації входять до дисциплінарної комісії, а голова профкому - член  конкурсної комісії Райдержадміністрації.  Завдяки  діалогу з керівництвом РДА, вдалось запобігти в 2016 році переходу працівників на неповний робочий день та  повною відсутністю заборгованості із виплат заробітної плати та виплат на оздоровлення працівників. Вивільнення працівників, хоча ситуація наприкінці  року з фінансуванням РДА була в край важкою.

Відзначались активні дії ЦК профспілки щодо підвищення посадових окладів працівникам органів місцевого самоврядування.

Збільшення заробітної плати для посадових осіб місцевого самоврядування в переважної більшості не підвищує їх відповідальності за виконанням своїх посадових обов’язків та якість виконання завдань і не спрямує  збільшенню членства в профспілках, а в деяких випадках діє навпаки, особливо в органах місцевого самоврядування.  Це проблеми для активнішої роботи керівників профспілкових виборних органів всіх рівнів.

У виступах  учасників  пленуму прозвучали пропозиції щодо  Закону України «Про державну службу»,  що відсутність  Типового порядку  проведення щорічного оцінювання службової діяльності державних службовців, призводить до не реалізації ст.. 44 Закону, що тягне  за собою відсутність преміювання за результатами оцінювання,  планування їхньої кар’єри, виявлення проблеми у професійному навчанні,  переважного просування по державній ступені.

Заслухано  звіт  ревізійної комісії  про наслідки проведеної ревізії.

На пленумі прийнято  «Звернення»  учасників пленуму Одеського обласного комітету профспілки працівників державних установ  України  до Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики,  зайнятості та пенсійного забезпечення щодо підтримки проекту Закону України реєстраційний № 6731,  внесеного  народним депутатом  Капліним С.М. .

Голова

 

обласної організації профспілки                                               Л.М.Урбан

 

 

виступ на пленумі:

Шановна президіє, шановні присутні, колеги!

Ананьївська районна організація профспілки на сьогоднішній день налічує 18 первинних профспілкових організацій. Загальна чисельність членів профспілки  складає 312 чоловік. 11 організацій – це органи місцевого самоврядування (сільські ради, районна рада).  Якщо до них додати дитячі садки та комунальні підприємства, то ця цифра сягає 16. Фактично дві первинні профорганізації мають відношення до органів державної влади – це первинна організація районної державної адміністрації та управління Державної казначейської служби. Останнім територіальним органом центрального органу виконавчої влади, який залишив районний комітет став відділ Держземагентства в Ананьївському районі Одеської області, оскільки після реорганізації став структурним підрозділом Управління Держгеокадастру в Одеській області. На сьогоднішній день реорганізуються ветеринарна служба, що мала територіальний підрозділ в районі в структурний підрозділ Держпродспоживслужби в Одеській області, управління Пенсійного фонду в Ананьївському району. В попередні роки ми мали реорганізацію податкової інспекції, органів внутріщніх справ (на сьогодні Національна поліція), юстиції, служби зайнятості. Таким чином, на сьогодні в районі окрім управління Державної казначейської служби як повноцінного територіального органу ЦОВВ із статусом юридичної особи інших підрозділів немає. Залишились окремі підрозділи, відділення, сектори або обласних підрозділів, або міжрайонних. А це в свою чергу безпосередньо впливає на кількість членів профспілки. Цей етап адміністративної реформи підходить до завершення, наступним, мабуть у 2018 році буде реформа місцевих державних адміністрацій а також тісно пов’язана з цим територіальна реформа та децентралізація влади.

Районний комітет має робочий кабінет, комп’ютерну техніку, наразі вирішується питання з виготовленням печатки та штампу організації на заміну старої. Організація зареєстрована в Податковому органі як неприбуткова організація.

Районний комітет активно співпрацює з первинними профспілковими організаціями, сектором праці та соціально-трудових відносин управління соціального захисту населення районної державної адміністрації, центром безоплатної вторинної правової допомоги. Так, в жовтні 2016 року було проведено розширене засіданні райкому профспілки за участю голів первинних профспілкових організацій. З доповідями з актуальних питань колдоговірної роботи, захисту своїх трудових прав виступали керівники зазначених підрозділів. Було вирішено систематично проводити такі зустрічі і вже в наступному місяці така зустріч запланована.  

Однією з найбільш активною  в районі є первинна профспілкова організація Будинку-інтернату. Заклад підпорядкований департаменту соціальної політики ОДА є у спільній власності територіальних громад Одеської області. Позитивним досвідом на цій ж зустрічі поділилась голова проспілки Наталья Чередніченко. Так, профком щорічно організовує конкурси малюнків та виробів серед хворих дітей до Дня захисту дітей. Беруть участь у обласних конкурсах серед аналогічних закладів, організовують поїздки до розважальних місць (Одеський цирк, Одеський дельфінарій, Вінницькі фонтани, Софіївський парк в м.Умань). Щорічно до Дня соціального працівника, 8 Березня, Нового року організовують культурно-масові заходи за участю районного будинку культури, з врученням грамот, цінних подарунків, грошових премій.

Активно діє профспілка районної державної адміністрації. Так враховуючи новий Закон «Про державну службу»  склад дисциплінарної комісії наполовину складають члени профкому профспілки, а голова первинної організації включений до складу конкурсної комісії районної державної адміністрації, як повноправний член комісії.  Завдяки діалогу з керівництвом районної державної адміністрації та колективом вдалось запобігти у 2016 році переходу працівників на неповний робочий день, з мінімальною кількістю днів перебування у відпустці без збереження заробітної плати і повною відсутністю заборгованістю із виплат заробітної плати та оздоровчих, а також вивільнення працівників, хоча ситуація наприкінці 2016 року з фінансуванням місцевих державних адміністрацій була вкрай важкою. На сьогоднішній день в райдержадміністрації розпочинаються переговори з адміністрацією щодо заключення колективного договору на новий термін та підбиття підсумків виконання свої зобов’язань за нині діючим договором. Нові працівники, які призначаються останнім часом стають членами профспілки.

В цій частині хочеться відмітити активну позицію ЦК профспілки щодо вирішення цього питання. Адже питання порушувалось перед найвищими посадовими особами держави, профільними міністерствами та Комітетами Верховної Ради України.

Також хочеться відзначити активні дії  ЦК профспілки щодо вирішення питання оплати добових під час службових відряджень а також підвищення посадових окладів працівників органів місцевого самоврядування.

Щодо впровадження нового Закону «Про державну службу», необхідно зазначити, що деякі свої пропозиції до обкому профспілки ми надавали.

Скарг щодо порушень трудових прав до райкому профспілки не надходило.

Деякі проблеми виникли в районній державній адміністрації під час впровадження норми статті 6 Закону  щодо співвідношення посад категорій А і Б до загальної кількості працюючих. В цьому сенсі законодавець, на мою думку не врахував специфіку саме місцевих державних адміністрацій щодо виконання галузевих повноважень та норму інших законів щодо існування керівників структурних підрозділів. Так в районній державній адміністрації таке співвідношення перевищувало норму на момент вступу в дію закону і тому прийшлось щодо 6 державних службовців застосувати попередження про зміни істотних умов державної служби, двоє з яких перебували у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Були відповідні звернення до Національного агентства з питань державної служби і питання на даний час вирішується.

Проблемним залишається визначення категорії «керівник державної служби» особливо стосовно керівників структурних підрозділів місцевих державних адміністрації, які утворені як юридичні особи публічного права.

На мою, особисту думку залишається проблемним питанням визначення керівником державної служби голови місцевої державної адміністрації, оскільки це певний об’єм повноважень, завдань, відповідальності і при цьому у голови МДА дуже часто просто не вистачає часу для об’єктивного, ґрунтовного розуміння ситуації. В цій частині закономірним стає питання про заступника керівника державної служби, а також повноваження заступника керівника державного органу, який виконує обов’язки керівника з його повноваженнями стосовно державної служби.

Непрацюючою є норма закону щодо просування по службі, оскільки одними нормами є можливість просуванні по службі за результатами щорічного оцінювання, зразкового виконання обов’язків, а за іншими виключний конкурсний відбір на посади державної служби.

Спостерігаючи не один рік за діяльністю державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування за своєю основною роботою, хочу відзначити що  збільшення заробітної плати для них в переважній більшості не підвищує їх відповідальність за виконання своїх посадових обов’язків та якість виконання завдань. З іншого боку активність профспілок щодо нових законів про державну службу та службу в органах місцевого самоврядування, підвищення рівня оплати праці тощо не сприяє збільшення членства в профспілках, а в деяких випадках діє навпаки. Але це і завдання нам керівниками профспілкових органів.

Актуальність питання оплати праці державних службовців, перерахунку пенсій працівникам, що вийшли на пенсії за законодавством про державну службу, позбавлення пенсій за вислугою років чи інвалідністю, що працюють на посадах державної служби вже неодноразово піднімалось, але воно є дуже актуальним і потребує порушення Центральним комітетом, Федерацією профспілок,  керівництвом держави.

Щодо децентралізації та процесу об’єднання територіальних громад то в районі ці процеси йдуть вкрай повільно. На сьогоднішній день в районі не утворено жодної об’єднаної територіальної громади. Район складається з 1 міської та 14 сільських рад. Спостерігається досить низька активність громадян, депутатського корпусу місцевих рад щодо добровільного об’єднання територіальних громад з метою утворення самодостатніх громад. Разом із цим закономірним є небажання прискорювати цей процес діючим міським та сільським головам, оскільки це автоматично «відправляє» їх на вибори. Керівництво районної державної адміністрації та районної ради також втрачають в цьому процесі певні повноваження щодо управління розвитком територій.

Слід зазначити що певна роз’яснювальна робота проводиться. Спільною робочою групою районної державної адміністрації та районної ради опрацьовані декілька варіантів об’єднань громад. Очевидними є два варіанти конфігурації громад: «один район-одна громада» та Ананьївська та Долинська громади. Долинське - це велике село, колишній районний центр і тому є бажання утворити свою окрему громаду, при цьому значна відділенність від районного центру а також вкрай поганий стан дороги між Ананьєвом та Долинськом. Всі вони направлені до обласної державної адміністрації, проте в перспективному плані утворення територіальних громад Одеської області вони відсутні.

Дякую за увагу!